joi, 30 septembrie 2010

Pierdut bun simt!

Astazi sint suparata, indracosata, inversunata...M-am trezit cu nodul in fata, cu gindul obsedant sa plec din tara javrelor ordinare si cu creierii ametiti rau. Nu, nu am baut daca asta va trece prin minte. Nu au trecut multe zile de la marea campanie a curateniei "let's do it" (ce?) si peste tot este o vraiste de nedescris. Ramin totusi la bunul simt pierdut, dar revin si cu o critica la adresa celor care cred ca totul le apartine si, neaparat, exista o Marita la coada lor sa le stringa mizeria.


“Bunul simt este o colectie de prejudecati dobandite pana la varsta de 18 ani”- zicea Einstein.

Acum, cica Romania va creste prin bun simt si responsabilitate spun clasicii in viata…Antonescu si Basescu. Ha, ha, ha, ce ma pocneste risul cind ii aud. De fapt ce este bunul simt? Cum il mai identificam? “Bunul simt” este o constructie verbala folosita pentru a descrie ceea ce este considerat ca fiind larg acceptat de majoritatea oamenilor.  Insa cum nimic si nimeni nu e perfect… Dupa ce am trecut prin comunism, am ajuns in acest capitalism perfect! Dar acum suntem martorii uneia dintre cele mai crunte crize economico-finaciare. Unde s-a rupt lantul, care este veriga lipsa? Poate sa fie lipsa bunului simt? Cu totii ne-am bucurat de presupusa democratie si de toate lucrurile noi si frumoase pe care ni le-a oferit. Si dintr-o data s-a lasat o tacere asurzitoare si s-a creat panica. Parca cineva a scos boxele din priza atunci cand cheful era in toi. Am vrut libertate…dar nu libertatea asta.  Poate ca in ultimul ceas o sa ne trezim si o sa ne dam seama ca bunul simt ne-ar fi salvat.  Ca bunul simt sta la baza lucrurilor bine facute, chiar daca lacomia si vanitatea ne dau tot timpul tarcoale.  Ar trebui sa ne reactualizam sistemul de valori, sa admitem ca lipsa de bun simt ne-a dominat, si sa schimbam ceva. Avem noroc ca unii dintre noi avem parinti si bunici. Oameni care au trait si inainte de 1989 , oameni care ne-au educat si de la care am putea reinvata, cel putin, regulile elementare ale bunului simt! Pana atunci suntem…ma asta, ba celalalt, injuram si suntem injurati pe la toate colturile, ne mai infigem cate un “cutit” intre coaste, impuscam pisici, aruncam gunoiul pe geam, ne dam buzz-uri disperate pe mess…spionam…si, in final, ne cam dam in cap cum se iveste prima ocazie.

4 comentarii:

Madalin Popa spunea...

Cătălină, au de ce crezi tu că romanii au abandonat provincia Dacia, dupa ce-au investit acolo milioane de sesterţi? Pentru ca era locuita...

Catalina spunea...

Da, Mada. Ai si tu dreptatea ta. Din acelasi motiv mi-as lua si eu traista'n bat

Unknown spunea...

buna , sunt mario...sper ca esti bine...succesuri ;)

Catalina spunea...

Multumesc de vizita, Mario. Sint la fel de bine ca marea majoritate. Succes si voua